12

El númberu 12 de la colección mecánica popular de Suburbia Ediciones’tis Teoría de la pertenencia, de Ramón Lluís Bande.

Teoría de la pertenencia ta integráu por una colección de proses autónomes que mui probablemente -queda a xuiciu del llector- conformen, con una serie d’enllaces visibles y otros invisibles, una narración unitaria: la d’un personaxe ensin nome en plena tresformación, que sigue buscando les característiques principales que puedan definir la so identidá nel momentu presente.

Un llibru que foi escribiéndose con voluntá de llibru, pero con una renuncia explícita a l’arquitectura habitual de les narraciones. Teoría de la pertenencia’tis una colección de textos escritos nel actu y con fecha d’entrega, que se negaron a una reescritura y desarrollu posterior, alcontrando nes sos imperfecciones, nel so abandonu, la entidá d’obra acabada.

El llibru tien un protagonista, un yo -mui cercanu al narrador- que s’escuende tres múltiples nomes en diferentes momentos de la historia y en diferentes llugares del mundu pa poder acercase a entender el so presente. Un xuegu que descubre les múltiples voces necesaries pa poder intentar desarrollar una voz personal, a la vez qu’intenta construir y integrase nuna determinada tradición cultural o creativa na que se citen escritores, cineastes, pintores, músicos…

Continuando’l camín narrativu empezáu pol autor en llibros anteriores, Teoría de la pertenencia tien muncho de diariu personal, de crónica d’actualidá (social y íntima), de recuentu de llectures. En fin, una formulación nueva de les preguntes vieyes: ¿quién soi? ¿quién soi en relación a lo que somos?

Ramón Lluís Bande (Xixón, 1972) ta consideráu como una de les voces más personales de la lliteratura asturiana. Escritor y cineasta, ente los sos títulos destaquen noveles como Les habitaciones vacies (2009), llibros infantiles como Historia d’un árbol (2010) o películes como Estratexa, El fulgor o Sangre. Anguaño dirixe na televisión pública asturiana, TPA, la revista audiovisual de cultura, Pieces, y la serie documental, Camín.

Advertisements

Dexa un retruque

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s