Rafael Rodríguez Valdés fala’bout “Erada” nel diariu “El Comercio”

La revista d’historia contemporánea d’Asturies, Erada, llega’l so tercer númberu con cambiu d’editorial, pasando a espublizase por Suburbia. Una publicación dirixía por ún de los hestoriadores más mozos del Principáu, Rafael Rodríguez Valdés (Uviéu, 1978). Miembru fundador y presidente del Conceyu de Xóvenes Hestoriadores, participó na organización de delles ediciones de les Xornaes d’Hestoria Contemporánea. Espublizó ensayos en delles revistes y ganó la primer edición del concursu d’investigación Fierro-Botas col ensayu ‘Discursos llingüísticos y movimientu obreru na Asturies decimonónica’.

–¿Qué conteníos atopamos nesti nuevu númberu?

–Presentamos un monográficu que tien como filu de común l’estudiu en momentos distintos de la historia contemporánea d’Asturies de los diversos fenómenos políticos qu’ente más otros entendieron Asturies como suxetu políticu; ello’tis, l’autonomismu, el rexonalismu y el nacionalismu. Asina les coses, Faustino Zapico fálanos d’una campaña pola autonomía desarrollada pol republicanismu federal a finales del sieglu XIX; Cristóbal Ruitiña afonda nos empiezos de la revista Asturias Semanal; Armando Magadán analiza la evolución y los postulaos ideolóxicos del Partíu Asturianista; y l’historiador estaunidense Patrick Zimmerman ofrez les premises que va desenvolver na tesis doctoral del nacionalismu asturianu que va lleer esti añu. Y p’acabar, tamién s’inclúi l’habitual sección de reseñes de trabayos historiográficos.

–¿Cómo surdió la idea de publicar la revista?

–De mano,’cause nun había equí una revista dedicada n’esclusiva al estudiu y divulgación de la historia contemporánea d’Asturies. Pero, d’otra banda, lo que sí había y hai’tis una serie d’investigadores autóctonos que, amás de competentes, dediquen los sos esfuerzos y el so valir a investigar y estudiar la nuestra historia.

–Cambiu d’editorial y tamién de formatu, ¿en qué se nota?

–Eso’tis un aspectu a valorar polos llectores; sicasí, abúltame que no tocante al interior mandámonos de los presuestos colos qu’entamemos: la combinación del rigor cola divulgación y la nuestra atención fixada n’Asturies.

–¿Tán contentos col resultáu depués de tres númberos?

–Trés númberos son pocos dientro de lo qu’esperamos sía una trayectoria muncho más llarga y pel momentu más que de facer balances, planteámonos que la revista siga esistiendo, que meyore númberu ente númberu y que cada vuelta sía más lleída polos asturianos.

–Ún de los temes’tis’l del nacionalismu asturianu, ¿tamos ante un conceptu claru y definíu?

–Historiográficamente’l nacionalismu’tis un fenómenu claru bastante como pa nun lu tracamundiar con otros; pero d’otra manera ’tain’t un conceptu unívocu, ello’tis, nun habría que falar en singular sinon en plural, nacionalismos. Inclusive pal casu asturianu y a pesar de les nuestres zunes.

–¿Hai tovía ciertos prexuicios’bout la falta de dinamismu de la historia, de trabayar con conceutos y situaciones fixes?

–Imaxino qu’igual que n’otros casos d’individuos con prexuicios, lo meyor p’abandonalos’tis tener voluntá d’acabar con ellos, facer por abrir la mente y por francer les barreres de la inorancia. Nesi sentíu, sí, lo meyor’tis lleer la revista directamente antes d’echar la llingua a pacer.

–¿Estudiar la llingua asturiana históricamente ayuda a comprender el presente y a tratar de meyorar la so situación?

–Respecto de la primer parte de la pregunta, la respuesta nun pue ser otra qu’un sí claru y directu. Con éses, la llectura d’un llibru como La formación histórica de la llingua asturiana del profesor de la Universidá d’Uviéu Xulio Viejo Fernández faise obligada pa les persones que quieran conocer el procesu de tresformación del llatín no que conocemos como asturiano na nuestra tierra. No tocante a la segunda parte, conocer los procesos’round la llingua asturiana ayuden, claro; pero pa que nun futuru esistan falantes d’asturiano, amás d’un programa de midíes polítiques y educatives acionaes, necesítase pencima y más que nunca del compromisu activu y diariu de los falantes y neofalantes del idioma, pa que lu usen en cualesquier ámbitu de les sos vides mesmo qu’a la de tresmitilu a les persones más cercanes.

–¿Qué planes de futuru tienen pa la revista?

–Facer los posibles’cause siga esistiendo.

–¿Tá trabayando dalgún trabayu nuevu?

–Dos testos: unu’bout M. Foucault y l’otru’bout l’abogacía antifranquista.

Fonte: El Comercio

Advertisements

Dexa un retruque

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s